Dual Boot Sistemlerde Windowsu Default İşletim Sistemi Yapmak

İlk olarak grub bootloaderda en son kurduğunuz linux dağıtımı dışında herhangi bir  işletim sistemini göremiyorsanız teminale
update-grub
yazarak sistemde kurulu bütün işletim sistemlerini otomatik olarak listeye ekletebilirsiniz

Bu iş için en kolay yöntem startupmanager yazılımını kullanmaktır yüklemek için terminale.

(ubuntu kullanıcıları ilk olarak sudo -s yazmalı, hatta her iki işletim sistemi kullanıcıları ilk olarak apt-get update yazmaları daha iyi olacaktır)

apt-get install startupmanager yazıp enter'a basıyoruz. Yükleme işlemi bittikten sonra terminale startupmanager yazarak çalıştırabiliriz.

Timeout in seconds: İşletim sistemi seçme ekranında kaç saniye bekleneceğini ayarlıyacağımız kısımdır. Üç saniye yeterli olacaktır.

Default operating system: Bu açılır menüden ise hangi işletim sisteminin ilk seçenek olarak boot edileceğini ayarlayacağız.

Bu işlemlerden sonra Close tuşuna basarak programdan çıkıyoruz kendisi kayıt işlemini yaptıktan sonra kendini kapatacaktır.

Geri kalan bölümlere dokunmaya luzum yoktur.

İkinci yöntemde ise grub.cfg dosyasına manuel olarak müdehale edebiliriz. Grub cfg dosyası root/boot/grub/ klasörü altında bulunur ve sistemde yüklü olan KWrite text editörü ile konfigüre edilebilir. Bu dosya ile daha fazla linux deneyimi kazanmadan söylenenler dışında müdehalelerde bulunmak işletim sistemlerinizin hiçbirinin çalışmamasına yol açabilir o sebeple yaptığınız işlemleri iki kere kontrol edin.

İlk bölümde varsayılan olarak açılacak işletim sistemini seçeceğiz.

if [ -s $prefix/grubenv ]; then
load_env
fi
set default="1"

şeklinde bir bölüm olacaktır burada set default="1" set default="4" olarak değiştireceğiz. 4 yapmamızın sebebi windows'un 4. sırada yer almasıdır.

ikinci olarak bekleme zamanını ayarlamak için

if [ ${recordfail} = 1 ]; then
set timeout=-1
else
set timeout=10
fi

şeklinde olan bölümü buluyoruz ve else den sonraki set timeout=10 u istediğimiz bir değer ile değiştiriyoruz. Mesela 3 sn için set timeout=3. Bu işlemlerden sonra kaydedip çıkıyoruz.

Eğer herşeyi doğru yaptıysanız arzu ettiğiniz işletim sistemi başka hiç bir müdaheleye gerek kalmadan kendilinden açılacaktır.

Beğendiyseniz lütfen soldaki butona tıklayarak +1 leyin

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KTU Mikroişlemciler Dersi 2013 Vize 4. Soru Çözümü

A4 Tech Oscar X7 the system cannot locate the object specified Hatasının Çözümü

KTU Mikroişlemciler Dersi 2014 Vize Çözümleri