Backtrack 5 Nvdia Linux Driver Kurulumu

Bu işlem yüklememize engel olan Nouveau kernelini devredışı bırakma yöntemi ile yapılıyor.

Nouveau kernelini devredışı bırakma
1. Terminali açın
2. Yeni öğrendiğim yöntem ile gedit'i yüklemendende bu işlemi KWrite üzerindende yapabilisiniz. Bunun için ilk olarak
-- apt-get check kwrite yazın. Bu sayede komut sistemi, sistemde kwrite'ın yüklü olduğundan haberdar oluyor
-- Sonra kwrite /boot/grub/grub.cfg yazıp enter'a basın

Eski yöntem
-- ilk önce apt-get install gedit yazın
-- Terminale gedit /boot/grub/grub.cfg yazın

3. vga=791 bulun ve "nouveau.modeset=0" ile değiştirin (tırnaklar olmadan)
4. Yeniden Başlatın (shutdown -r 0)

Yeniden Başlatmadan sonra login olun ancak SAKIN STARTX YAZMAYIN
1. cd /[Driverın kurulu olduğu dizin] yazın
2. sh [driver paketinin ismi] yazın
3. Kurulum başladı
4. *** Kurulumdan sonra gurub'u update-grub yazarak düzeltmeyi unutmayın
-- update-grub sayesinde eğer BT5 yükledikten sonra eskiden yüklü olan başka bir işletim sisteminiz (mesela win7) grub'ub boot seçim ekranında görünmesse onun girdisinin de eklenmesini sağlıyor
5. Bilgisayarınızı tekrar başlatın

Onca çözüm denedim ve bu gayet güzel çalıştı (hemde x64 sürümünde)

*** Son güncelleme: update-grub yazınca hata verdi. Eğer yeniden kurmadan bu işi düzeltmek isterseniz
nano /boot/grub/grub.cfg
ile komut satırı üzerinden vga=791 yazısını "nouveau.modeset=0" ile değiştirin ve ctrl+x e basıp kayıt edin. Yeniden başlattığınızda x server düzgün çalışacaktır.
Beğendiyseniz lütfen soldaki butona tıklayarak +1 leyin

Yorumlar

  1. Arkadaşlar xp işetim sisteminde blactrack 5 rc1 kuramıyorum install.sh dosyası yok nasıl başlatıcam bi türlü bulamadım internet te yüzde 99 u hep kurulum sayfasını geçtikten sonra anlatmış bana en başı lazım ben proğramı çalıştıramadım bile nasıl yapıcaz bilen varsa lütfen fth-mutlu@hot adresime detaylı anlatıp mail atarsanız çok seviniri,m

    dediğinden bişi anlamadım kardeş bu söylediklerini nereye yazcaz kurulumu bir türlü başlatamadım install.sh dosyası çıkmıyor bile pofff yardımm lütfennn bilen varsa mail istiyorum arkadaşlar ben pc de 100 gb lık yer açtım oraya kurmak istiyom nasıl yapacağım

    YanıtlaSil
  2. Şimdi şöyle başlıyayım back track bir işletim sistemi olduğundan windows işletim sistemleri üzerine ayrı bir kurulummuş gibi kurulamaz o yüzden yapamaman normal. BT 5 rc1 sürümünü bootable olarak bir cd ye yazıp (zaten gelen iso dosyasını bootable image olarak yazmak nero ile çok kolay iştir) windows kurarmış gibi bios üzerinden boot sıralamasında cd yi en başa seçip bt 5 i çalıştırabilirsin. karşına bir konsol gelicek kulanıcı ismine boot yazıp enter a basıcaksın sonra şifreyede root yazıcaksın sonra konsola giriş yapma yetkisni elde ediceksin (yani şu anda konsoldasın). Oraya startx yazarak grafik arayüzü ile BT yi kullanabilirsin kurulum yapmana luzun yok. Ancak ben kurmak istiyorum dersen BT masaüstünde install.sh dosyasını göreceksin işte ona tıklayarak BT yi ister harddiskinde 2. bir bölüme istersende win xp nin yanına kurabilirsin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KTU Mikroişlemciler Dersi 2013 Vize 4. Soru Çözümü

A4 Tech Oscar X7 the system cannot locate the object specified Hatasının Çözümü

KTU Mikroişlemciler Dersi 2014 Vize Çözümleri